Eerste hulp bij poëzie

Ellen Deckwitz zet zich al jaren onvermoeibaar in voor de poëzie – op het podium, in het klaslokaal en in de krantenkolommen. Deze omnibus bevat de boeken Olijven moet je leren lezen en Dit gaat niet over grasmaaien. Poëzie is moeilijk, raadselachtig, vaag, en kan werkelijk alles betekenen – het zijn maar enkele van de veel gemopperde gemeenplaatsen, die Ellen Deckwitz geduldig en met verve ontkracht. Of je nu een geoefende lezer bent of je eerste schreden in de wondere wereld van de poëzie zet, dit boek mag niet ontbreken op je nachtkastje.
Ellen Deckwitz debuteerde in 2012 met De steen vreest mij, waarvoor ze de C. Buddingh’-prijs won. Ze schrijft columns voor NRC en De Morgen, over het leven, en uiteraard over poëzie. Haar bundel Hogere natuurkunde (2019) werd genomineerd voor De Grote Poëzieprijs. In 2022 won zij 'De Johnny'.

Is Eerste hulp bij poëzie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Eerste hulp bij poëzie