Djinn patrouille op de Paarse Lijn

Gelezen 37 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 57 Favoriet 0 Recensies 20
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 2 Lijsten 2   Topics 0   Leesclub

Drie weken geleden was ik gewoon een schoolkind,
nu ben ik detective en heb ik een baantje bij een theekraam.

De negenjarige Jai woont in een naamloze stad in het noorden van India. Hij kijkt te veel realityshows over politie, denkt dat hij slimmer is dan zijn vriendin Pari (ook al haalt die altijd hogere cijfers) en ziet zichzelf als een betere baas dan Faiz (terwijl Faiz degene is met een baan).

Wanneer een jongen van hun school vermist wordt, besluit Jai de kennis die hij heeft opgedaan tijdens het kijken van Police Patrol in de praktijk te brengen. Met Pari en Faiz aan zijn zijde waagt Jai zich in de gevaarlijkste delen van de uitgestrekte Indiase stad: de bazaar na sluitingstijd en zelfs het laatste metrostation van de paarse lijn. Maar kinderen blijven verdwijnen en het drietal moet doodsbange ouders, een onverschillige politie en kwaadaardige djinns onder ogen zien om de waarheid aan het licht te brengen.

Anneke Bok
Hollands Diep
27 februari 2020
27 februari 2020

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Marvin O.

Marvin O. Hebban Recensent

Hoe armoede en humor toch hand in hand kunnen gaan

door: Marvin O. 7 reacties 2 likes

Deepa Anappara was elf jaar lang journaliste in India, waar ze zich bezighield met het verslaan van de gevolgen van armoede en het religieuze geweld in haar land. Vooral de impact daarvan op de ontwikkeling van kinderen bracht haar in de kijker en leverde haar meerdere prijzen op. Op een gegeven...

Reacties op: Djinn patrouille op de Paarse Lijn