Donker Verlangen

Donker Verlangen

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Spots 1 Top25's 1   Topics 0
Wanneer de blanke Claire van Zuylen tijdens haar nachtdienst in het ziekenhuis van Soweto de zwarte Skhulu Maseko ontmoet, raakt ze in de ban van deze man. Wie is hij? Wat maakt haar zo verward?

Er volgen ontmoetingen waarin hij verhaalt over zijn leven. Al snel wil ze meer dan dát. Claire wil zijn hart, zijn ziel, zijn lijf en zwarte huid. Ze verliest zich volkomen in deze trotse, traditionele Zulu en vecht als een ware “totsi” voor zijn liefde.

Ze geeft haar huwelijk op, waagt de sprong naar het Zulu – leven en wordt zijn koningin. Gaat het Claire lukken deze magische verbintenis in stand te houden?

Over de auteur
Thea Christina van Dijk (1963) studeerde journalistiek. Zij was enkele jaren werkzaam als verslaggever bij een regionaal dagblad voordat zij als communicatieadviseur | persvoorlichter terugkeerde naar haar roots, een middelgroot ziekenhuis in het midden van het land. Thea woonde meerdere jaren in Johannesburg. Betrokken bij de FSSA (Foundation for a Safe South Africa | Youth Zones) heeft ze ervaring op gedaan in verschillende townships en squatter camps. Daarnaast werkte zij als freelance columnist. Thea is getrouwd en heeft twee studerende dochters.
Boekengilde B.V.
01 juli 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,25 Bestel het e-book € 8,99

Lezersrecensies (2)

Bijzonder verhaal over een intense liefde

door: Maartje 1 like
Via Selfpubcafé op Facebook mocht ik het boek Donker Verlangen van Thea Christina van Dijk lezen. Toen ik het boek voorbij zag komen werd ik direct getrokken door de mooie kaft. Het gezicht, en profile en met de overlopende kleuren van de vlag van Zuid-Afrika trok meteen mijn aandacht. Wie was...

Hoe machtig en complex een liefde kan zijn

door: Anneke 3 likes
Bij het zien van de schitterende cover van Donker verlangen van Thea Christina van Dijk wil je weten wie die man is, wat zijn achtergrond is. Bij de titel krijg je al meteen het gevoel dat je een romantisch boek gaat lezen. Het is een titel dat nieuwsgierig maakt. Meteen vanaf de eerste bladzijde...