Donker water

VN:

Donker water

Rank 1419 Gelezen 2177 Aan het lezen 56 Wil ik lezen 1005 Favoriet 82 Recensies 39
Thrillers & Spanning Artikelen 2 Lijsten 11 Spots 6 Hebban 1000 560   Topics 0

Het derde boek met de ijzersterke inspecteur Erika Foster in de hoofdrol, voor de fans van Karin Slaughter en M.J. Arlidge

Het lichaam onder water zinkt snel. Het zal vele jaren stil en ongestoord blijven liggen, maar op het land begint de nachtmerrie pas net.

Wanneer inspecteur Erika Foster een tip krijgt dat er bewijsmateriaal voor een grote narcoticazaak verstopt ligt in een ongebruikte groeve in een buitenwijk van Londen, gaat ze direct tot een zoekactie over. In de dikke modder worden inderdaad drugs gevonden, maar ook het skelet van een kind. De overblijfselen worden snel geïdentificeerd als de elfjarige Jessica Collins: het vermiste meisje dat zesentwintig jaar geleden overal in het nieuws was.

Om het verband tussen de nieuwe en de oude zaak te vinden, moet Erika dieper graven en meer zien te ontdekken over de uiteengevallen familie Collins en de oude inspecteur die destijds op deze zaak was gezet: een vrouw die nog altijd wordt geplaagd door het trauma van de onopgeloste moord. Al snel realiseert Erika zich dat iemand niet wil dat deze zaak ooit wordt opgelost, en dat die persoon er alles aan doet om te voorkomen dat Erika de waarheid achterhaalt. Is de dader dichter bij dan ze denkt?

De pers over Het meisje in het ijs
‘Een meeslepend steekspel. Een prima speurder waar ik meer van wil horen.’ Trouw
‘Goed nieuws: er is een nieuwe, sterke Britse inspecteur opgestaan: Erika Foster.’ Zin

Literaire thriller
02 oktober 2018

Onno van Rijen Hebban Recensent

Karaktervol hoofdpersonage

door: Onno van Rijen 1 like

Robert Bryndza, die oorspronkelijk acteur was, begon zijn carrière als auteur met het schrijven van romantische komedies. Met zijn boek Het meisje in het ijs stapte hij over naar het genre misdaadthrillers. Op dat moment had hij al op veel plaatsen in de wereld gewoond. Op zijn achtste verhuisde...

Reacties op: Donker water