Donkergroen bijna zwart

Rank 163 Gelezen 172 Aan het lezen 18 Wil ik lezen 264 Favoriet 7 Recensies 10
Literatuur & Romans Artikelen 2 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 6 Top25's 1   Topics 0

Raffael, zelfverzekerd en charismatisch, en Moritz, gevoelig en loyaal. Sinds hun eerste ontmoeting als jonge kinderen zijn de jongens onafscheidelijk. Moritz en zijn moeder Marie zijn nieuw in het eenzame bergdorp en Marie zou blij moeten zijn met de vriendschap. Maar ze vertrouwt Raffael niet, met zijn makkelijke glimlach en ijskoude blauwe ogen. Wanneer Johanna bij de twee vrienden op school komt ontstaat er een fatale driehoek, die de vriendschap onder druk zet tot hij met een knal uit elkaar spat.
Zestien jaar later staat Raffael op een avond plotseling bij Moritz voor de deur. Nog één keer zal alles op het spel gezet worden.

Irene Dirkes
Nieuw Amsterdam
04 juni 2019
04 juni 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Esther Jansen

Een destructief duo

door: Doortje 1 like

Vanaf de kleuterschool zijn Moritz en Raffael elkaars beste vrienden. Ze beleven allerlei spannende avonturen in ‘hun’ Oostenrijkse bergdorp. Vooral het bos heeft een magische aantrekkingskracht op de jongens. Op jonge leeftijd vertonen de twee al grote verschillen in karakter: Raffael ontpopt zich...

Reacties op: Donkergroen bijna zwart