Doodeng

Doodeng

‘... ruim veertig jaar later ben ik er van overtuigd dat ik wel een blijvende afwijking heb overgehouden aan mijn geboorte ? naast het leven, bedoel ik dan. Ik ben paranormaal begaafd. Of dat zo gaaf is, dat durf ik te betwijfelen. Meestal noem ik het paranormaal belast, want het is meer een last dan een lust.’

Er is zoveel meer tussen hemel en aarde dan de meeste mensen zien, horen, voelen en geloven. Sikko van Groningen, een nuchtere zakenman, hoogopgeleid, gepromoveerd zelfs, deelt onder pseudoniem zijn buitennormale ervaringen. Zonder commerciële bijbedoelingen, zonder bekend te willen worden, zonder opsmuk. Hij spreekt met overledenen, ziet ze en zij laten zich aan hem zien. Van klopgeesten tot poltergeists,
van geestverschijningen tot onverklaarbare stemmen uit het hiernamaals. Wat voor de lezer soms doodeng is, is voor hem – helaas – doodgewoon. En soms angstaanjagend.
En ergens toch ook mooi...
Gopher B.V.
29 november 2019