Doodgraag

Toen ik in alle vroegte over het strand van Middleton Island struinde, vond ik de voetbal. Hij lag op me te wachten. Althans, dat gevoel kreeg ik. Eigenlijk was het meer een zekerheid, zo sterk drong de gedachte zich aan me op. En wat hij van me wilde, kon ik met geen mogelijkheid weigeren. Al zou het me mijn leven kosten.
Dorian is achttien en geniet van een onbezorgd leventje. Hij is dol op Alisha, zijn vriendin, en op de ruige natuur van Middleton Island, een klein desolaat eiland voor de kust van Alaska waar zijn vader werkt. Op een dag vindt hij er een aangespoelde voetbal, waar Japanse tekens op staan. Dorian is ervan overtuigd dat de bal te maken heeft met de tsunami die in 2011 de kust van Japan verwoestte. Vanaf dan neemt de bal zijn leven over. Dorian moet en zal de eigenaar vinden en hem de bal terugbezorgen. Samen met Alisha reist hij naar Japan. Ze zien er met eigen ogen welke diepe littekens de tsunami in het landschap en in het leven van de mensen achterliet.
Doodgraag'is de nieuwe roman van bekroond auteur Gerda Van Erkel. Het is een intrigerend verhaal waarin de tijd ontspoort, realiteit, droom en herinnering met elkaar versmelten en de wereld niet meer dezelfde is.

Is Doodgraag het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Doodgraag