Drie scandaleuze geschiedenissen

Drie scandaleuze geschiedenissen

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 3 Favoriet 0 Recensies 0
Cor de Bas doet in dit boek drie scandaleuze geschiedenissen uit de doeken.
Het eerste verhaal behandelt de ontmaskering en daaropvolgende neergang van een pedagoog; destijds hoofd ener lagere school, die van nature een heterofiele pedofiel bleek te zijn.
Het tweede verhaal “Operettediva” gaat over de ondergang van een zogenaamd buurtcafé.
“Generaal zonder leger” zit vol met familieroddel en nog voller met onzinpraatjes, vermengt met kwaadsprekerij. Het type roddel is van: ‘ik heb van horen zeggen dat’, wat dan volgt is meestal onzin.
Zo zou opa Frans een achterneef zijn van generaal François die destijds de baas was van het hele Nederlandse leger. Opa Frans zou destijds een relatie hebben gehad met Maria, zijn nichtje, zij was de dochter van die generaal François; een kind was het resultaat.
Eerder verscheen van deze auteur bij dezelfde uitgeverij: “Ambulante handel”, “Goed, beter, fout”, “Zwarte kousen-vrijage”, “Drie vrolijke verhalen en een pamflet”, en “Dun of iets meer?”.
Literaire fictie algemeen
12 maart 2020