Drie vrouwen

NRC:

Drie vrouwen

Gelezen 52 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 79 Favoriet 2 Recensies 2
Non-fictie Lijsten 1   Topics 0

Lisa Taddeo is een groot nieuw talent. Voor Drie vrouwen volgde ze acht jaar lang de sekslevens en verlangens van drie gewone Amerikaanse vrouwen. Een journalistieke én literaire tour de force. Lina, een huisvrouw in een buitenwijk van Indiana, zit al een jaar of tien in een doodgebloed huwelijk. Ze hunkert naar seks, maar haar man raakt haar nauwelijks aan. Ze begint een affaire die haar volledig verzwelgt. Sloane, een glamoureuze ondernemer, laat haar echtgenoot toekijken terwijl ze seks heeft met anderen. Voor wie doet ze dat? Maggie, een middelbare scholier in een klein gehucht in North Dakota, wordt verleid door haar leraar Engels. De gevolgen zijn enorm wanneer een rechtszaak volgt en niemand in het kleine stadje haar verhaal gelooft. Drie vrouwen is een baanbrekend boek waarin de vrouwelijke begeerte in al haar heftigheid en schoonheid wordt neergezet. Na een verhitte veiling sloot Nijgh een deal voor drie boeken. De verhalenbundel en de roman zijn zo goed als gereed.

Literaire non-fictie algemeen
Nijgh & Van Ditmar