Drijfhout

Drijfhout

Gelezen 25 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 34 Favoriet 1 Recensies 4
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 2   Topics 0

Elif is eenendertig jaar en net verlaten door haar grote liefde Daan. De breuk valt haar zwaar. Om de verwerking draaglijker te maken vertrekt Elif naar Thailand. Niemand weet waar ze is en niemand weet wat ze gaat doen. Ze is down, emotioneel, labiel heeft geen eetlust en komt rokend de dag door. Met Elizabeth Gilbert als reisgoeroe onder de arm, probeert ze haar gedachten te verzetten met excursies, bergklimmen en snorkelen. Maar in tegenstelling tot de verlichte Elizabeth in Eat Pray Love, voelt Elif zich ronduit ongelukkig.

Tot ze op een bergtop wordt aangesproken door een jonge Amerikaan. Hij weet haar met zijn air van mysterie en charmante praatjes te amuseren zodat haar obsessieve gedachten aan Daan tijdelijk op de achtergrond belanden. Hij intrigeert haar, geeft haar complimenten en laat haar het land zien. Maar dat niet alleen. Als half-Portuges, talig ingestelde slimme vrouw is zij perfect voor een klus die James van haar verlangt.

Elif moet onder strikte geheimhouding doen wat James van haar verlangt. Met verbijsterende en mysterieuze gevolgen van dien.

Drijfhout is een verpletterende en orginele roman over een jong vrouw die uit verdriet en ellende alles achterlaat, maar zichzelf opnieuw tegenkomt op een manier die niemand had zien aankomen.

Prometheus
21 juni 2016
21 juni 2016

Nienke Pool Auteur

Te licht bevonden waardoor het zinkt

door: Nienke Pool 1 reactie

Drijfhout is de debuutroman van journaliste Ianthe Sahadat (1977). Sinds jaar en dag werkt zij voor de Volkskrant waarbij zij onder meer de Tegel-prijs won voor het beste nieuwsverhaal uit 2011. Met Drijfhout bewandelt Sahadat nieuwe wegen en verslaat zij even niet het nieuws maar projecteert zij...

Reacties op: Drijfhout