Drinkt u iets?

'Wat is het verschil tussen een probleemdrinker en iemand die graag een glas drinkt? Wij kunnen geen "nee" zeggen eens we begonnen zijn. Het is alsof onze stopknop stuk is. En de gulzigheid!
Aan het eerste glas nippen we misschien nog elegant, met de pink naar boven, maar daarna kappen we ze achterover. Geleidelijk aan - dat gaat vaak over jaren - verleggen wij onze grens. Een glas wijn bij de maaltijd, dan twee of drie. Waar aanvankelijk de kurk nog op de fles ging, sneuvelt die fles ineens op een avond. En daarna een tweede tijdens het televisiekijken.
Alcohol wordt deel van onze dagelijkse routine, de roes onze beste vriend.'

Maak kennis met Myriam, een ex-alcoholverslaafde therapeute met een missie, en haar cliënt Philip, een carrièrejager én probleemdrinker, wiens succesvolle leven aan een zijden draadje hangt. Word deelgenoot van hun verhaal, kruip in hun hoofd, voel met ze mee wanneer ze vallen en weer opstaan. Drinkt u iets? is een verrassend boek dat leest als een biecht. Ontwapenend eerlijk over verslaving en de weg naar genezing.

Recensies (1)

Is Drinkt u iets? het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Drinkt u iets?