Droom groot

Droom groot

Eva Jinek interviewt in Droom groot haar selectie van pioniers en rolmodellen die uitzonderlijk presteren én bereid zijn om te vertellen welke strijd daaraan voorafging. Of het nu gaat om onzekerheid en eenzaamheid, het verlies van je gezondheid, je kind of je rede, seksisme, vooroordelen, een troosteloze jeugd of verlammende schaamte: over dit alles zijn ze kwetsbaar en eerlijk. Juist door de particuliere details van hun levens op te schrijven, maakt Eva duidelijk wat wij allemaal van ze kunnen leren. Eén ding hebben ze gemeen: de onbreekbaarheid van hun wil. Dit boek viert de kracht van hun doorzettingsvermogen.

In de portretten van bekende en minder bekende mensen zoals Carry Knoops, Naz Kawan, Merel Westrik, Angela Maas, Rianne Letschert en Eva's moeder Radana, is Eva de gids die vraagt, voelt en benoemt. De beelden van voormalig Fotograaf des Vaderlands Robin de Puy zijn even intiem en persoonlijk als de verhalen die zijn verteld.

Laat de wilskracht van deze voorbeelden jouw vuurtje aanwakkeren, zoals ze dat bij mij ook doen. Blijf dromen... Droom groot. Want dat doen zij ook.
Eva

Korte verhalen