Dubbelspel

Dubbelspel

Feelgood   Topics 0

In 'Dubbelspel' van Simone Foekens werkt Maaike op de HR-afdeling van een foodproducent. Wat niemand behalve haar directe baas weet, is dat ze de vragenrubriek verzorgt in het bedrijfsblad. Maaike is nogal introvert en teruggetrokken, dus niemand vermoedt dat zij achter ‘Lieve Imke’ zit, maar door haar turbulente privéleven voelt Maaike meestal feilloos aan wat ze de vraagsteller moet adviseren. Als Maaike – of eigenlijk Imke – wordt gevraagd om een bijdrage te leveren aan een ochtendprogramma op de regionale omroep, doet ze dat. Ze vervormt haar stem om niet herkend te worden en zo komt het dat zelfs presentator Fred niet weet wie zij in werkelijkheid is, als hij Maaike ontmoet via zijn kookclub. Hij vraagt zich af hoe het kan dat hij zich tot beiden voelt aangetrokken. Door een raar voorval durft zij echter niet te bekennen dat ze allebei ís. 'Dubbelspel' is een heerlijk makkelijk leesbare, verrassende roman van Simone Foekens.

Romantiek
Streek- en familieromans