Sommer - Duchamp NIEUW

VN:

Duchamp

Gelezen 15 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 23 Favoriet 0 Recensies 1
Literatuur & Romans Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 5 Spots 3   Topics 0

'Wat Napoleon is voor de Franse revolutie, dat ben ik voor de recherche.'

Wanneer rechercheur Duchamp naar de Amsterdamse Pijp wordt geroepen om de dood van een verklede jongen op te helderen, raken zijn assistent Julius Floret en hij verwikkeld in een onnavolgbare affaire. Speurend naar onrecht weet Duchamp zich in de meest penibele verhoren staande te houden. De verdachten lijken zich zo onbeduidend mogelijk op te stellen, en doen een uiterst beroep op het fragiele geduld van de detective.
Duchamp zoekt de oplossing van de moord zonder schijnbaar motief in nachtcafés en Ikea-meubilair. Tegels lichten laat hij aan zijn assistent over; zijn handen moeten onberispelijk blijven.
Naarmate de intrige zich ontspint, wordt duidelijk dat er meer op het spel staat dan een levenloos slachtoffer.

In Duchamp: een detective verkent Berend Sommer de wetten van het genre, door ze spottend tegen het licht te houden. Hij werkt bij Elsevier als redacteur en studeerde geschiedenis in Leiden. Duchamp: een detective is zijn debuutroman.

Detective
Prometheus
01 juni 2017
07 juni 2017

Guy Doms Hebban Recensent

Thriller of roman? Begin van een nieuwe, succesvolle reeks?

door: Guy Doms 1 reactie

Felix de Jong zal nooit oud worden. De drieëntwintigjarige student wordt immers in de Amsterdamse Pijp het slachtoffer van een dodelijke val van de tweede etage. Hij is verkleed als jazzicoon Chet Baker. Opvallend feit: Felix’ maskerade vertoont wel wat onjuistheden. Rechercheur Duchamp en zijn...

Reacties op: Duchamp