Duinwyck

Duinwyck

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Al negentig jaar staat er aan de Van Alkemadelaan in ‘s-Gravenhage een markant flatgebouw, waarop boven de luifel van het bordes de naam Duinwyck prijkt. Vele Hagenaars kennen dit gebouw met zijn karakteristieke toren en ook vele bezoekers van de stad zijn er niet zonder het op te merken aan voorbijgereden. Immers: de Van Alkemadelaan is vanouds de toegangsweg naar de badplaats Scheveningen.
Generaties Hagenaars hebben in deze flat gewoond; velen hebben goede herinneringen aan het voormalige restaurant dat op de begane grond was gevestigd, omdat zij daar iets te vieren hadden.
Dit boek is geschreven vanwege het 90-jarige bestaan en is bestemd voor de bewoners van Duinwyck én iedereen die in stad, architectuur en geschiedenis belang stelt. Net zoals in de voorgaande editie uit 2010 – is er vooral aandacht voor het idee van het woonhotel; een luxe flatgebouw met voorzieningen op goed niveau, eigenlijk een soort serviceflat avant la lettre.
De huidige hardcover uitgave is uitgebreider en opnieuw vormgegeven in een groter formaat met meer plaats voor foto’s. En natuurlijk geactualiseerd tot en met einde 2022.

Geschiedenis & Politiek
Regionale stadsgeschiedenis