Duivels recept

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Katrien Van Den Heede krijgt het teddybeertje van haar zoontje Kevin toegestuurd. Dit vreemde voorval evolueert al snel in een nachtmerrie. Iemand wil de notities van haar vader, koste wat het kost in handen krijgen.

Karel Van Den Heede was hoogleraar in de organische chemie aan de Gentse Universiteit en overleed twintig jaar geleden bij een explosie in zijn laboratorium. Was het een ongeval? Liggen een Libische professor, de Libische geheime dienst en een Egyptische hoogleraar, waarmee Karel bevriend was, aan de basis van het mysterie?

In de chaos van de Libische burgeroorlog komt een geheim dossier bovendrijven, waarin professor Van Den Heede een rol blijkt te spelen. De zaak wordt in België opgevolgd door een Libische zakenman, waardoor Katrien en haar zoontje worden bedreigd.

Freelance journalist Marc Ackein, die ter hulp geroepen werd om de bedreigingen te onderzoeken, gaat een duel op leven en dood aan met de bende van de Libiër.

--------------------------------

DUIVELS RECEPT is een heruitgave van de eerste thriller van Bert Bergs. Nadat hij in 2011 zijn academische loopbaan vaarwel had gezegd, legde hij zich toe op zijn hobby's: muziek, luchtvaart en ... schrijven. Zijn ervaring in de universitaire wereld en zijn talrijke buitenlandse reizen vormden de voedingsbodem voor deze eerste thriller die verscheen in 2013. Het personage Mark Ackein maakte later nog zijn opwachting in de succesthrillers: 30 DAGEN, COKE IN VOORRAAD, KOPIEKAT en UIT BALANS.

Detective
aquaZZ