Dwaallicht

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Junior   Topics 0
Mollie bereikt als eerste het nieuwe Atlantis, maar het valt allemaal erg tegen. Als de andere schepen arriveren, blijkt dat het geduld van sommige Atlantiërs al veel te lang op de proef is gesteld. Nard maakt daar handig gebruik van en komt in opstand.

Mollie en Jason ontdekken sporen van een oude beschaving, die hen vreemd genoeg vertrouwd voorkomt. Van een oude bekende horen ze wat er nodig is om de toekomst van Atlantis voor eens en voor altijd zeker te stellen.

Dan slaat het noodlot toe en is het aan de kinderen van Atlantis om de strijd aan te gaan met een onwaarschijnlijk sterke vijand die, geholpen door duistere krachten, een einde wil maken aan alles wat Mollie, Jason en Cat zo dierbaar is.

* * * * *

Anton Wolvekamp (1976) studeerde na de PABO enige tijd aan het conservatorium, waar hij begon met het schrijven van musicals. Enkele jaren daarna ontstond het idee voor een verhaal over kinderen die opgroeien in het mythische rijk Atlantis. Het eerste boek uit de saga van de Kinderen van Atlantis: 'Lotgenoten' is verschenen in 2013, eveneens bij Zilverspoor.

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar