dwalen-door-betoverend-heemgroen-1242x2048

Dwalend door betoverend heemgroen

Rank 9978 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

Dwalend door betoverend heemgroen is een handzame wandelgids met een schat aan informatie over de bomen en planten die u al wandelend tegenkomt in de heemparken van Amstelveen. Tevens wordt stilgestaan bij de geschiedenis van deze parken en hun naamgevers. Ze zijn er nog steeds, de planten van toen: de Korenbloem, het Klein heksenkruid en het Grasklokje. En ook planten die men nauwelijks meer in het wild aantreft, vindt men nog volop in de heemparken van Amstelveen, die bij elkaar zo'n 11 hectare omvatten. Hier hebben al die planten een plaats, of dat nu is in de open composities van watervlakte en omlijstende plantengroei van De Braak, de romantische en meer gesloten tuinkamers van het Dr. Jac. P. Thijssepark of het ruige blauwgrasland van het Dr. Koos Landwehrpark. De wandeling begint bij het kwekerijpad in De Braak en eindigt bij het Rood Komoeljepad in het Thijssepark. Met uitklapbare routekaart.

Natuur
Specialistische natuurgidsen