Dwaze liefde

Sophia en Gerrit zijn een opvangcentrum voor dak- en thuislozen begonnen op de Drents-Friese grens. Vogels van diverse pluimage strijken daar oor kortere of langere tijd neer om op verhaal te komen. Op een dag komt een grote, zwarte Mercedes het erf van ‘De Bosrand’ oprijden. Een sjieke mevrouw (Lena) stapt uit, gevolgd door een ietwat onzeker ogende Zuid Molukse man (Chris). Het lijkt Lena goed toe dat Chris een tijdje in het opvangcentrum verblijft. Daar is hij volgens haar wel aan toe…

Chris raakt vervolgens in allerlei zaken verzeild, mede door toedoen van Lena, die voortdurend de touwtjes in handen houdt. Uiteindelijk belandt het stel in Frankrijk, waar Lena een onderkomen in een grot aan de rivier de Lot aangekocht heeft. Chris moet schaapherder worden, vindt Lena.
Samen zijn ze in afwachting van grote veranderingen die eraan staan te komen. Het einde van de wereld? Of toch een nieuw begin?

Religie & Spiritualiteit
Spiritualiteit