Eden Valley en Yorkshire Dales

Eden Valley en Yorkshire Dales

Diepe dalen, ruige vlaktes, spectaculaire grotten, woeste watervallen. Lieflijke valleien, eeuwenoude marktplaatsjes, romantische kasteelruïnes, goudglooiende heuvels. De Yorkshire Dales en Eden Valley zijn twee streken die verbonden zijn door hun geschiedenis, hun bijzondere geologie, de natuur en natuurlijk door haar schapen. Niet voor niets is het schaap het embleem van het Yorkshire Dales National Park, waar sinds 2016 ook een groot deel van de Eden Valley onder valt.
In deze gids stap je in Engelands mooiste treinlijn, de Settle-Carlisle Railway, die aan de westelijke kant dwars door beide streken voert. Telkens stap je uit op een van de Victoriaanse stations, vanwaar je de omliggende omgeving ontdekt.
Schrijver en historica Eva Moraal mag dan niet in Appleby-in-Westmorland wonen, het is inmiddels haar tweede thuis. Sinds 2008 is ze vele malen naar de Eden Valley en de Yorkshire Dales gereisd. Ze bewandelde honderden paden en bezocht vele bijzondere plekken. Ze leerde de oude en nieuwe verhalen van beide streken kennen, die ze in deze gids mede via bijzondere lokale bewoners met de lezer deelt. Haar fotocamera heeft ze uiteraard altijd bij zich.

Reizen & Talen
PassePartout reizen