Een ambacht aan de Rijnmond

Een ambacht aan de Rijnmond

In 'Een ambacht aan de Rijnmond' presenteert Dik Parlevliet de synthese van bijna dertig jaar historisch en geografisch onderzoek naar het ambacht Valkenburg, zoals Katwijk en Valkenburg in de middeleeuwen samen genoemd werden. Aan de hand van zijn reeds in delen verschenen 'Historische Atlas van Katwijk en Valkenburg', de bestaande vakliteratuur, herziene gegevens betreffende de hof Valkenburg en ten slotte nieuwe archeologische en geologische gegevens, trekt Parlevliet nieuwe conclusies over Katwijk en Valkenburg in de middeleeuwen.
Het boek is geschreven voor een breed publiek: Katwijkers die meer willen weten over de vroege geschiedenis van hun woonplaats, voor lokale historici die het onderzoek willen voortzetten en Hollandse historici met interesse in vroegmiddeleeuwse onderwerpen aan de Rijnmond, waarbij een zekere voorkennis verwacht wordt.
De historische atlassen en kaarten die ten grondslag aan dit boek liggen, zijn vrij te downloaden van www.historievankatwijk.nl/atlas
Geschiedenis & Politiek
Mijnbestseller.nl