Een Amsterdammer

Na de eerste wereldoorlog kreeg je in Nederland de welstand van de jaren twintig. Daarna ontwikkelde zich de woelige dertiger jaren, waarin het boek emotie begint te krijgen. De crisistijd met de gevolgen van armoede en werkeloosheid, het vooruitzicht van een nog grotere tijd van teloorgang, de oorlogsjaren brachten vele gezinnen tot wanhoop. Wat niet verdween was de saamhorigheid onder elkaar en de humor. Het boek laat de lezer begrijpen hoe de situatie was in de tijdgeest van de jaren na de tweede wereldoorlog. Elk groot gezin had wel zijn problemen. De inzet om elkaar in de samenleving te ondersteunen was toen bijzonder groot. Waardoor er in veel gezinnen een vacuüm ontstond. Zelf ben ik ervan overtuigd dat je de gekregen energie maar één keer kunt uitgeven.

Is Een Amsterdammer het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Een Amsterdammer