Rank 2236 Gelezen 62 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 28 Favoriet 3 Recensies 2
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0
In 'Een dame onwaardig' van Julie Klassen wordt een gezelschapsdame na een ongeval onverwacht aangezien voor een vrouw van stand. Een geluk bij een ongeluk?

Een jonge vrouw overleeft een afschuwelijk ongeluk en komt bij in een warme, voor haar onbekende kamer. Haar bed wordt omringd door de liefdevolle blikken van onbekenden. Haar geheugen laat haar in de steek, maar ze herinnert zich vaag een tragedie met een baby. De ring om haar vinger wijst haar op een leugen. Maar bovenal is er een geheim dat ze koste wat kost voor zichzelf moet houden. Hoewel iedereen beweert dat ze veilig is, begeeft ze zich in een huis vol vreemdelingen en kan ze niemand vertrouwen buiten zichzelf.

De historische romans van Julie Klassen spelen zich af in de Regency-periode, net als de kostuumdrama's van Jane Austen en de zusjes Brönte.
Historische roman (populair)
Voorhoeve
15 september 2015

Recensies

door: Natasja Toorn 2 likes
Weer een prachtige roman van Julie Klassen, die je vanaf het begin meesleept, en je niet meer kan stoppen met lezen tot alles is opgelost. Ik las op andere forums recensies dat er ook mensen zijn die dit boek minder waarderen omdat we boeken gewend zijn van haar waar het geloof hoog aangeprezen...

Heerlijk weg-lees roman

door: Mieke Scheveningen 1 like ebook
Ik heb meer boeken van Julie Klassen gelezen en ze zijn vaak in dezelfde stijl als bijvoorbeeld Pride and Prejudice. Deze is een heerlijk ontspannend, romantisch niemendalletje, want je steekt er niet veel historisch van op, zoals wel van bijvoorbeeld De apothekersdochter of Onvoorwaardelijk.