Een gewone zaterdag

Het is een gewone zaterdag in april in het jaar 1949 als Vera de Jager een ernstig ongeluk overkomt. Ze is 34 jaar, getrouwd met Johan en moeder van Bas (7) en Eline (5). In de proloog wordt deze dag beschreven vanuit de beleving van Eline. Daarna gaan we terug naar het geboortejaar van Vera (1915) en volgen haar in de context van haar familie en de levensomstandigheden in die tijd. Ondanks veel tegenslag groeit Vera op tot een zelfstandige en ondernemende vrouw die de bekrompenheid van haar jeugd wil ontvluchten en met moed en doorzettingsvermogen opklimt op de sociale ladder. Na het ongeluk is haar leven totaal ontwricht en moet zij het vanuit een volkomen ander perspectief weer zin en inhoud geven.

Is Een gewone zaterdag het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Een gewone zaterdag