Een hedonist in de kelder

Gelezen 4 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 5 Favoriet 0 Recensies 2
Culinair Artikelen 1   Topics 0

Jay McInerney was gefascineerd door de wereld van wijn vanaf de allereerste slok die hij nam. In Hedonist in de kelder richt hij zijn unieke gevoel voor taal en metaforen op zijn favoriete onderwerp. Het resultaat is deze vermakelijke verzameling verhalen over wijn en de bijbehorende cultuur met al zijn eigenaardigheden. Zowel de doorgewinterde wijnkenner als de lezer voor wie het verschil tussen Cru classé en tafelwijn niet zo belangrijk is, zal genieten van deze verhalen.

McInerneys wijnessays worden al jaren graag gelezen door restauranthouders als Mario Batali ('Om van te smullen') en beroemde literaire critici als Robert Parker ('briljant, gevat, grappig'). In Hedonist in de kelder neemt McInerney de lezer mee naar het Château Lafite, dat baron James Rothschild alleen maar kocht om zijn neef af te troeven, de Champagnestreek en andere beroemde plaatsen waar wijn geproduceerd wordt door een breed scala aan kleurrijke figuren.

Culinair
Wijn en dranken
Hollands Diep
06 november 2017
06 november 2017

Kamila Straatsburg Hebban Recensent

Alles wat u wilt weten over wijn

door: Kamila Straatsburg

Wat een fijn boek is Een hedonist in de kelder! En beslist niet alleen voor de wijnliefhebbers, zelfs een niet drinker kan ruim genieten van het mooie, oorspronkelijke en liefdevolle stijl waarmee Jay McInerney zijn meest favoriete wijnen beschrijft. Net als zijn leeftijdgenoot Bret Easton Ellis...

Reacties op: Een hedonist in de kelder