Een ideologische strijd met de islam

Na de aanslagen in Parijs en Brussel en de ontwrichting van het Midden-Oosten door de Islamitische Staat, is de ideologische strijd met de islam een actueler onderwerp dan ooit. Islamoloog Marijn de Koning schreef een essay waarin hij terugblikt op het gedachtegoed van Pim Fortuyn van 15 jaar geleden en de status van de islam in onze cultuur op dit moment onderzoekt. Hij toont aan dat de ideeën van Fortuyn zowel een continuering als een breuk met het verleden zijn.
De Koning besteedt aandacht aan het idee van het gevaar van een migrantencultuur, de tegenstelling autochtoon en allochtoon, Fortuyns doembeeld van de islam en zijn persoonlijke, flamboyante stijl van moreel leiderschap.

Lees dit boek om het betoog van Fortuyn in De islamisering van onze cultuur opnieuw te duiden.

Is Een ideologische strijd met de islam het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Een ideologische strijd met de islam