Een jaar als (g)een ander

Ze hield van 5 februari 2001 tot 15 februari 2002 een dagboek bij. U bent getuige van een jaar lang ergernis, opwinding en genot.
5/2. Vandaag aan de studenten van Teirlinck hun schrijfopdracht staan uitleggen: Hou het hele semester een dagboek bij. Onderwerp jezelf aan de discipline om iedere dag bijvoorbeeld dertig minuten te schrijven. Geef jezelf de ruimte om te ontdekken wat er gebeurt. Thuisgekomen en me afgevraagd of ik mezelf een opdracht had staan opleggen. De opdracht waarvoor Herman altijd plannen maakte. Zijn jaar 2000 in dagboek. Hij wilde dat jaar 2000 dus halen. Diepe rust daalde over mij neer. Zou het allemaal aan mijn dagboek toevertrouwen. Geduldig papier. En ook in mijn hoofd, zoals in dat van Herman, meteen de gedachte aan publicatie. (fragment)

Recensies (1)

Is Een jaar als (g)een ander het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een jaar als (g)een ander