Een kleine geschiedenis van pasta

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0
Een kleine geschiedenis van pasta van gerenommeerd culinair historicus Luca Cesari is een smaakvolle geschiedenis van de Italiaanse keuken.
Pasta is het nationale gerecht van Italië en als er één gerecht is dat in geen enkel Italiaans restaurant ter wereld mag ontbreken, is het pasta al pomodoro. Wat is het verhaal achter deze klassieker? En hoe zit het met die andere traditionele gerechten, zoals pasta alla carbonara, all’amatriciana of de favorieten: lasagne en ragù alla bolognese?
In Een kleine geschiedenis van pasta belicht culinair historicus Luca Cesari op verhalende wijze de ontstaansgeschiedenis van de tien favoriete pastagerechten. Niet alleen in Italië, maar wereldwijd. De schat aan prachtige verhalen vult hij aan met verschillende recepten. Zowel de klassieke, de populairste als de innovatiefste varianten van deze bekende gerechten komen voorbij.
Een kleine geschiedenis van pasta van Luca Cesari is een verrassende combinatie van levendige culinair-historische verhalen en onverwachte recepten van bekende pastagerechten.

Culinair
Basis kookboeken
Ambo|Anthos
18 juni 2021
30 juni 2021

Reacties op: Een kleine geschiedenis van pasta