Een land om te leven

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Wit-Rusland, ook Belarus genaamd, heeft 9 miljoen inwoners en is gelegen tussen Polen, Litouwen, Letland, Oekraïne en Rusland. Sinds 1994 wordt de voormalige Sovjetrepubliek met harde hand geregeerd door Aleksandr Loekasjenko. Op 9 augustus 2020 werd hij volgens de officiële versie voor de zesde keer op rij met grote meerderheid herkozen als president. Svetlana Tichanovskaja, de enige toegelaten kandidaat van de democratische oppositie, werd gedwongen naar Litouwen te vluchten. Na de uitslag gingen maandenlang honderdduizenden Wit-Russen de straat op om nieuwe verkiezingen, de vrijlating van alle politieke gevangenen en een einde van het politiegeweld te eisen. Dit boek bevat interviews met politici, muzikanten en andere bekende en onbekende deelnemers aan de protesten. Met een chronologie van nieuws en achtergrondinformatie worden de gebeurtenissen op de voet gevolgd. +

Literaire non-fictie algemeen
Aspekt B.V., Uitgeverij
19 april 2021
15 april 2021

Reacties op: Een land om te leven