Een modern verlangen

Een modern verlangen gaat over de complexiteit van menselijke relaties, tussen geliefden, tussen vrienden, tussen mens en dier, de mens en de wereld om haar heen. De personages in deze veertien verhalen moeten zich soms in moeilijke bochten wringen om door onbegrip en afstand heen te ploeteren, de kloven die zich in menselijke verbintenissen kunnen aftekenen te overbruggen.

Een nieuweling op het caviaforum. Een vrouw en haar ‘I’. Een rouwende weduwnaar, een man in een doos: Hanna Bervoets laat hen hun weg zoeken door soms duistere en onbegaanbare ruimtes. Alle grote thema’s uit haar omvangrijke oeuvre komen hier samen – de soms haperende mechanismen achter liefde, onze hang naar gemeenschap, de verhalen die we onszelf en elkaar vertellen om met onszelf en elkaar te kunnen leven, of, zoals in het daverende drieluik ‘Kerstmis in de ruimte’, te overleven.

Recensies (4)

Meer recensies

Is Een modern verlangen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een modern verlangen