Eén muisje kan geen optocht zijn

Het muisje Willemijn wil zo graag een optocht zijn – een optocht van Retteketet hoera! Wanneer mama vertelt dat één muisje in haar eentje geen optocht kan zijn, gaat ze boos een blokje om met haar step. Tijdens het steppen komt ze langs heel veel verschillende dieren, die haar allemaal achterna gaan. Zo wordt ze al snel gevolgd door een hazentweeling op een tandem, drie ganzen in de ganzenpas, vier scheurende biggetjes op skeltertjes, vijf stuiterende kangoeroes op skippyballen, en ga zo maar door.
‘Niks aan, dat steppen in je eentje,’ laat ze aan haar moeder weten als ze weer thuis is. ‘Ik wou veel liever een optocht zijn.’ En haar moeder? Die slaat steil achterover als ze ziet wie er allemaal achter Willemijn aan komen gehobbeld, gewaggeld en gestuiterd.

Eén muisje kan geen optocht zijn!
Lida Dijkstra en Noëlle Smit
ISBN 9789025742119
32 blz., 26 x 26 cm
gebonden, vanaf 3 jaar
€ 12.95

Is Eén muisje kan geen optocht zijn het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Eén muisje kan geen optocht zijn