Een ode aan groenten

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
Culinair   Topics 0

Dit is niet zomaar een kookboek over groenten, dit is een kookboek waar je van gaat houden. Het laat zien hoe je nog meer uit groenten kunt halen door variatie in kooktechnieken met groenten in de hoofdrol: behalve koken, stomen en blancheren zijn veel groenten ook geschikt om te konfijten, schroeien, roosteren, frituren, stoven of karamelliseren. Niet alleen het toepassen van diverse bereidingswijzen levert verrassende resultaten op, ook kennis over smaakcombinaties. Rode biet past perfect bij daikon, citrus of walnoten. Combineer prei met ansjovis of karwijzaad of venkel met sinaasappel en Parmezaan. De innovatieve recepten zijn maakbaar voor iedereen en overheerlijk: radijsjes uit de oven met kruidenboter of raapjes in cider met een crumble van zuurdesembrood. Serveer geroosterde radicchio met een dressing van kappertjes en zure kersen of broccolisteaks met tkemali. Dit standaardwerk geeft bewaar- en conserveertips en handige weetjes en adviezen van bekende chef-koks. De recepten zijn niet allemaal vegetarisch maar zijn makkelijk te transformeren zodat iedereen kan meegenieten: van aardpeer tot en met zoete aardappel.

Culinair
Eten en drinken algemeen
Good Cook Publishing
10 februari 2021
10 februari 2021

Reacties op: Een ode aan groenten