Een olifant in mijn keuken

Francoise Malby-Anthony
Het laatste wat Francoise Malby, een mondaine Française, van het leven had verwacht is dat zij terecht zou komen in een wildreservaat in Zuid-Afrika. Dat gebeurt echter wel als ze verliefd wordt op natuurbeschermer Lawrence Anthony. Hun ontmoeting zet haar leven op -'n kop.
Na Lawrence onverwachte dood wacht haar de bijna verlammende verantwoordelijkheid om.zonder hem Thula Thula voort te zetten. Het lijkt een onmogelijke taak: stropers doden de neushoorns, bewakers weigeren een vrouw als "baas" en de overheid dreigt haar kudde olifanten alsnog af te schieten.
Terwijl haar zelfvertrouwen in de jaren na Lawrence dood groeit ontdekt Françoise dat ze olifant Frankie al die tijd verkeerd heeft beoordeeld. En de dieren en Thula Thula in de Zuid-Afrikaanse bush leren haar nog meer waardevolle levenslessen...

Recensies (1)

Is Een olifant in mijn keuken het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op Een olifant in mijn keuken