Een onfortuinlijke geschiedenis

Een onfortuinlijke geschiedenis

Gelezen 16 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 47 Favoriet 0 Recensies 0

‘Een onfortuinlijke geschiedenis’ van Grace Hitchcock gunt de lezer een kijkje achter de gesloten deuren van een psychiatrische instelling, waar de kerngezonde Edith Foster en de undercover journaliste Nellie Bly naar een manier zoeken om te kunnen ontsnappen.

New York, 1887. De erfgename Edith Foster voelt niet de behoefte zich te voegen naar wat de maatschappij van haar verwacht. Ze leeft zich uit en geniet van haar excentrieke hobby’s, zoals schermen en fietsen op haar vélocipède. Maar vlak voor haar vijfentwintigste verjaardag, wanneer ze eindelijk over haar erfenis zal kunnen beschikken, laat haar oom, die het geld voor haar beheert, haar opnemen in een psychiatrisch ziekenhuis. Daar sluit ze vriendschap met undercover journaliste Nellie Bly. Hun toekomst ziet er grimmig uit… zullen ze erin slagen een weg naar buiten te vinden en hun ware zelf te heroveren?

Geïnspireerd door ‘Ten Days in a Mad-House’ van Nelly Bly.

Literatuur & Romans , Feelgood
Historische roman (populair)