Een onschuldige moord

Een onschuldige moord

Gelezen 40 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 80 Favoriet 4 Recensies 11
Thrillers & Spanning Spots 2   Topics 0
Een whodunit waarin de moordenaar met naam en toenaam op bladzijde één bekent, terwijl de lezer zich tot de laatste pagina blijft afvragen wie het gedaan heeft en waarom.

Soldaat Thomas Lassiter keert gebroken terug uit de Eerste Wereldoorlog. Na een verblijf van zes maanden in een psychiatrische inrichting probeert de ex-schrijver zijn leven weer op de rails te krijgen in Little Wycombe, een onooglijk dorpje aan de rand van Londen. Deze nieuwe start neemt een dramatische wending wanneer hij in een vlaag van zinsverbijstering zijn onderbuurman doodt. Vanaf dat moment volgen vreemde gebeurtenissen elkaar op. Bij het politieonderzoek komt naar voren dat de bejaarde man op een andere manier vermoord werd dan Thomas zich herinnert. Bovendien blijkt hij een waterdicht alibi te hebben. Thomas beseft dat hij de moord moet onderzoeken, wil hij achter de ware toedracht komen.

Spannende boeken algemeen
Manteau