Een plek onder de zon

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
Alice leidt samen met haar tweede echtgenoot Noël een comfortabel, tot in de puntjes georganiseerd leven in de grote stad. De belangrijkste ambitie van haar echtgenoot bestaat uit het aanscherpen van zijn golfhandicaps voordat hij met pensioen gaat. Als Alices ooit beroemde en altijd zorgeloze moeder Jocelyn ziek wordt, keert Alice met haar dochter en stiefzoon terug naar het huis van haar jeugd om haar moeder te verzorgen.

Alice is ontzet over wat ze aantreft: haar ooit zo glorieuze, schitterende ouderlijk huis is in een armzalige staat van verval en haar broer en zijn vrouw hebben meer aandacht voor de illegale planten, die ze kweken in de groentetuin dan voor Jocelyn en alles wat er in huis gebeuren moet.

Noël, behulpzaam als altijd, stelt voor om Jocelyn het landhuis, dat in zijn ogen een goudmijn is, van de hand te doen en haar in een verzorgingshuis te plaatsen. Maar de kinderen genieten volop van de vrijheid en de schoonheid, die zij in het landhuis en Cornwall ontdekken. Alice begint zich af te vragen of zij wel de juiste keuzes gemaakt heeft in haar leven...

Company of Books
01 januari 2004
9789085198512

Reacties op: Een plek onder de zon