Een stap uit de duisternis

Een stap uit de duisternis

Herken je dit: het ene probleem is nog niet opgelost of het andere staat al voor je deur?

In dit boek laat Conny Ielegems zien hoe zij een einde maakte aan de opeenstapeling van problemen die haar leven tekenden. Ze beschrijft haar weg langs kindermishandeling en verwaarlozing, trauma, burn-out en depressie, verlieservaringen, faillissement, scheiding en relatiebreuken tot de verslaving van haar zoon. Vanuit haar opleidingen en werkervaringen als therapeute bekijkt zij de gevolgen van dit alles op haar leven en zelfbeeld. Ze beklemtoont hoe negatief zelfgeloof, aangeleerd in de vroege kinderjaren, aan de basis ligt van vele problemen. Niet alleen bij zichzelf herkent ze de gevolgen, ze ziet ze dagelijks terug bij haar cliënten. In een tweede deel geeft ze tips om de stap uit de duisternis te zetten, op weg naar een tevreden leven.

Conny Ielegems was werkzaam in psychiatrische ziekenhuizen, in de Bijzondere Jeugdzorg en de Gehandicaptensector. Ze is nu integratief humanistische psychotherapeute met een eigen praktijk (meer info: www.contenta.be).
Gezondheid & Psychologie
Garant Uitgevers