Een tijdelijke vertelling

Een tijdelijke vertelling

Rank 2117 Gelezen 27 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 22 Favoriet 1 Recensies 2
Literatuur & Romans Lijsten 1 Top25's 3   Topics 0
Ruth vindt op het strand van een desolaat eiland in Canada een aangespoelde Hello Kitty-lunchbox. In de trommel zit een Japans dagboek en een oud horloge. Nieuwsgierig verdiept Ruth zich in haar bijzondere vondst. Door het lezen van het dagboek wordt ze in de wereld van het zestienjarige meisje Nao gezogen.
In Tokio heeft Nao besloten dat er maar één uitweg is voor haar pijnlijke eenzaamheid en het voortdurende gepest van haar klasgenoten: zelfmoord. Maar eerst begint ze een dagboek.

Ozeki weet met Een tijdelijke vertelling schijnbaar onmogelijke verbanden te leggen tussen schrijver en lezer, verleden en heden, feit en fictie, geschiedenis, mythen en pesten.

'Sympathiek en ontroerend boek, dat hier en daar aan Murakami doet denken.'- NRC Handelsblad
Bert Meelker
Anthos
16 mei 2013

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 20,99 Bestel het e-book € 7,99

Lezersrecensies (2)

Twee levens subtiel verbonden

door: Liliane Ruyters 1 reactie 2 likes
Ik heb een lichtelijk probleem met A Tale for the Time Being. Hoofdstukken lang heb ik meegelezen met Nao en Ruth en tegen het einde van A Tale wordt het boek opeens magisch-realistisch of nog erger, quantum-mechanisch. Niet dat ik een bezwaar heb tegen magisch-realistische romans en natuurlijk is...

Recensie Een tijdelijke vertelling

door: Myriam van der Zweep 1 reactie 2 likes
Op een afgelegen eilandje in Canada spoelt een lunchtrommeltje aan. Ruth vindt dit en neemt het mee naar huis. Ruth is een schrijfster die op dat moment een beetje is vastgelopen. Writersblock. In het trommeltje zit een oud mannenhorloge en een dagboekje van een Japans meisje van 15 jaar. Ruth...