Een verplichte revolutie

Nooit eerder verbruikte de wereld zoveel fossiele brandstoffen als in 2023. Terwijl verduurzaming wereldwijd hoog op de agenda staat. Waarom gebeurt er dan niks? De razendsnelle vergroening van China en de vs bewijst dat het wel kan, maar door logge ambtenarenapparaten en populisme blijft Europa hopeloos achter. Maar er is niet veel tijd meer. Willen we de toekomst van de mensheid veiligstellen, dan hebben we nog dertig jaar de tijd om de vergroening te realiseren. Maar vergroening lijkt haaks te staan op onze industriële belangen en verworven vrijheden. Djaïz en Desjardins ontkrachten in dit boek dat vastgeroeste idee, en schetsen daarmee een hoopvol alternatief toekomstverhaal. Dit boek is een handleiding voor een sterker, toekomstbestendig Europa.

Is Een verplichte revolutie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Een verplichte revolutie