Een vraagteken is een half hart

Een vraagteken is een half hart

Gelezen 65 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 65 Favoriet 2 Recensies 1
Feelgood Artikelen 1 Spots 2   Topics 0

Fotograaf Elin Boals ontvangt in Een vraagteken is een half hart van Sofia Lundberg onverwachts een brief uit haar geboortestreek Gotland. Ze wordt ze overvallen door herinneringen uit haar jeugd. Elin heeft alles geprobeerd om het verleden te vergeten, want een tragische gebeurtenis heeft haar er destijds toe gedreven het eiland voorgoed te verlaten. Maar haar zo perfect lijkende leven in New York is een façade: ze leeft in haar eigen wereld, waarin ze zelfs haar man en dochter niet toelaat. Door deze brief beseft ze dat ze, wil ze echt gelukkig kunnen zijn, terug moet keren naar de plek van haar kindertijd. Het wordt een ongewisse reis naar een vroeger leven. Een vraagteken is een half hart van Sofia Lundberg is genomineerd door de Zweedse award voor feelgoodboek van het jaar. **** ‘Wat een geweldige roman! Het verhaal zette me aan het denken en bleef me nog dagen bij.’ – Agneta Norrgård, literair recensent ‘Deze roman raakt je ziel.’ – Blekinge Läns Tidning ‘Ik werd zó het boek ingezogen dat ik vergat dat het fictie was. Dus zet een grote kop thee en een doos zakdoeken klaar en lees!’ – Boktokig

Ambo|Anthos
06 maart 2020
22 november 2021

Eline Huls Hebban Recensent

Rauw en vol emotie

door: Eline Huls

‘Je kunt niet van iemand houden met een hart vol geheimen. Dat gaat gewoon niet.’

Sofia Lundberg is een Zweedse schrijfster en tevens werkzaam als journalist. In 2017 debuteerde ze met de roman Het rode adresboek. Een vraagteken is een half hart is haar nieuwste boek, dat haar in haar thuisland...

Reacties op: Een vraagteken is een half hart