Het rode adresboek

Gelezen 64 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 97 Favoriet 6 Recensies 5
Literatuur & Romans Spots 6   Topics 0

Het rode adresboek van Sofia Lundberg neemt je mee op een reis van de roaring twenties in de jaren twintig in Stockholm, naar Parijs in de jaren dertig, via New York naar Cornwall en uiteindelijk terug naar Stockholm.
De bijna honderdjarige Doris woont alleen in een appartement in Stockholm en heeft sinds 1928 hetzelfde adresboek, waarin alle mensen staan die ze in haar leven heeft ontmoet. De meeste namen zijn doorgehaald, met daarnaast geschreven: DOOD. Wanneer Doris ziek wordt en haar nicht Jenny haar bezoekt, vertelt Doris haar aan de hand van de namen in het adresboek haar herinneringen.
Het is een fascinerend verhaal over vriendschap en avontuur, geluk en verdriet, en over de grote liefde die je nooit vergeet.

Marika Otte
Ambo|Anthos
04 oktober 2018
04 oktober 2018

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Hebban lezer

Greet Braem Hebban Recensent

Ik wil je mijn herinneringen schenken

door: Greet Braem 1 like

Doris is 96, woont in Stockholm en haar enige gezelschap is de thuishulp. Nichtje Jenny betekent heel veel voor haar, maar zij woont in New York. En dus skypen ze met elkaar. Doris mag dan wel oud en ziek zijn, ze gaat mee met haar tijd en is verknocht aan haar laptop. Elkaar af en toe spreken via...

Reacties op: Het rode adresboek