Een woelend lichaam

Een woelend lichaam

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 11 Favoriet 0 Recensies 0

Een jongen wil zich op het leven werpen, maar wordt als puber geconfronteerd met de langdurige ziekte en ten slotte de dood van zijn moeder. Als hij na zijn middelbare schooltijd op zichzelf gaat wonen komt hij er al snel achter dat hij zijn herinneringen niet gemakkelijk van zich af kan schudden. Geplaagd door een gevoel van onveiligheid probeert hij relaties aan te gaan met de mensen om hem heen, maar hij belandt in eenzaamheid, angst en zelfverloochening. Tot hij als lijkverzorger wordt aangenomen bij een begrafenisonderneming en begint in te zien hoe hij aan zijn eigen duisternis kan ontkomen.
Een woelend lichaam is een roman over verlangen - naar nabijheid, naar mensen, naar een lichaam om in te bestaan. In afwisselend dromerige en pijnlijk wrange beelden wordt een verhaal geschetst waarin gezocht wordt naar intimiteit en verzoening en wat het betekent om zorg te dragen, voor jezelf en voor anderen.

Hollands Diep
22 september 2022