Een zijden draad

Een zijden draad

In ‘Een zijden draad’ van Kim Vogel Sawyer volgen we vier jonge mensen die volwassen worden in een roerige periode in de Amerikaanse geschiedenis.

Atlanta, 1895. De Internationale Expositie van Katoenstaten is in volle gang. Lauren Millard wordt door haar oudere broers en zussen gedwongen om een echtgenoot te zoeken die niet alleen voor haar, maar ook voor haar moeder, die weduwe is, kan zorgen. Tijdens haar werk in het Zijdepaviljoen van de tentoonstelling ontmoet ze de knappe Landon Rochester, zoon van een rijke fabriekseigenaar. Hij lijkt de perfecte kandidaat voor een huwelijk. Maar is Landon eigenlijk wel zo volmaakt en onberispelijk als hij zich voordoet?

Ook Willie Sharp, fabrieksarbeider, en zijn vriend Quincy, een arme zwarte arbeider, krijgen werk op de tentoonstelling. Maar hun vriendschap is lang niet voor iedereen zo vanzelfsprekend als voor henzelf, en dat zorgt voor problemen…

KokBoekencentrum Fictie
11 februari 2020