Een zomer lang geleden

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

De rust van een schitterend Frans eiland wordt ruw verstoord door het geweld van de Tweede Wereldoorlog

Ella voelt haar einde naderen en kijkt terug op een leven dat veel vreugde, verdriet en ingrijpende keuzes heeft gekend. Ze vraagt haar kleindochter Kendra of die haar levensverhaal wil opschrijven.

In 1938 verandert het leven van de zeventienjarige Ella volledig als ze een zomer lang verblijft op het prachtige Franse eiland Île de Ré. Daar ontmoet ze de charismatische, creatieve Christophe en ze worden onafscheidelijk. Voor het eerst in haar leven voelt Ella zich echt vrij, maar die vrijheid is van korte duur: de Tweede Wereldoorlog staat op het punt uit te breken. Ella wordt teruggeroepen naar Schotland en ze meldt zich aan bij het verzet. De oorlog wordt steeds grimmiger en Ella voelt zich onherroepelijk verder verwijderd raken van de zorgeloze dagen op Île de Ré. Ze wordt gedwongen een beslissing te nemen die haar -leven drastisch zal veranderen.

De gesprekken met haar grootmoeder geven Kendra, die worstelt met een moeilijke periode in haar leven, een rust en inzicht die ze anders misschien nooit zou hebben gevonden. En beide vrouwen realiseren zich dat het niet erg is als je fouten maakt, dat maakt het leven uniek, bijzonder en de moeite waard.

In de pers

‘Valpy’s overtuigende en unieke personages sluit je voor altijd in je hart.’ Woman’s Weekly

Meulenhoff Boekerij B.V.
21 juni 2021
21 juni 2021

Reacties op: Een zomer lang geleden