Eerst doodden ze mijn vader

Loung Ung is vijf jaar als de Rode Khmer in 1975 de stad Phnom Penh bestormt. Haar vader is een geleerde, hooggeplaatste regeringsfunctionaris. Samen met haar familie vlucht het jonge meisje van dorp naar dorp. Onder Pol Pots regime begint de Rode Khmer zijn wrede campagne die resulteert in het systematisch vermoorden van twee miljoen Cambodjanen, bijna een derde van de totale bevolking.
Iedere dag moet de familie Ung vechten om haar identiteit verborgen te houden. Om te overleven is het gezin uiteindelijk gedwongen uit elkaar te gaan. Loung komt terecht in een werkkamp voor wezen en wordt daar opgeleid tot kindsoldaat. Terwijl haar halve familie geëxecuteerd wordt, verhongert of door ziekte de dood vindt in werkkampen, groeit Loung uit tot een veerkrachtig en vastbesloten meisje. Gewapend met een ijzeren wil biedt ze op wonderbaarlijke wijze het hoofd aan de Rode Khmer en overleeft ze de "Killing Fields".

Recensies (5)

Meer recensies

Is Eerst doodden ze mijn vader het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Eerst doodden ze mijn vader