c07d19eb99f220c4965a46774cba51c8b61599ee

Eerste liefde

Rank 3373 Gelezen 171 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 228 Favoriet 1 Recensies 3
Literatuur & Romans Newsroom 1 Lijsten 4 Spots 5   Topics 0

Met zijn kenmerkende mix van humor en oprechte emotie schetst Nicholls een zeer herkenbaar portret van een tiener en zijn eerste grote liefde
Charlie Lewis is het soort jongen dat je je niet kunt herinneren als je hem op de schoolfoto ziet staan. In de klas is hij geen uitblinker en thuis gaat al zijn aandacht naar de zorg voor zijn werkloze vader. Terwijl zijn klasgenoten reikhalzend uitkijken naar de aankomende zomer, ziet Charlie niets dan donkere wolken aan de horizon.
Dan komt de intrigerende Fran Fisher in zijn leven en krijgt Charlie voor het eerst in tijden weer hoop. Om haar beter te leren kennen, wordt hij lid van de serieuze toneelgroep, waar zij Shakespeare-rollen speelt. Deze zomer pakt heel anders uit dan hij zich had voorgesteld.
Meeslepend, geestig en enorm herkenbaar: deze heerlijke roman is een feest voor in elke vakantiekoffer.
De pers over de boeken van David Nicholls

‘Ik ben gek op David Nicholls, hij schrijft zo licht en zo ontzettend geestig! Terwijl het over heel zware thema’s gaat… Een meesterwerk!’ DWDD
Wij staat midden tussen een komedie en tragedie in, en Nicholls houdt de spanning over de ontknoping lang vast.’ NRC Next
‘Mooi, ontroerend. Over verloren idealen, mislukte liefdes, het ouderschap, de dood. Het leven.’ Veronica Magazine

Feelgood , Literatuur & Romans
9789022587751 , 9789402313598 , 9789052861968

Karla De Greeve Hebban Recensent

Zoete pijn

door: Karla De Greeve 2 reacties 3 likes

‘Het was de tweede helft van augustus en ik was me bewust geworden van het versnelde korter worden van de dagen; iets wat me benauwd maakte en tegenstond, alsof onze zomer samen een kustlijn was die zich overgaf aan de golven.’

De Britse auteur David Nicholls (1966) schreef enkele (verfilmde)...

Reacties op: Eerste liefde