Eeuwige roem

Eeuwige roem

Gelezen 10 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 4 Favoriet 0 Recensies 0

Het literaire landschap van de Lage Landen is al jaren niet meer weg te denken zonder de immer aanwezige pen van Saskia de Coster, schrijver en columnist. Haar romans worden steevast goed ontvangen en genomineerd voor de belangrijkste prijzen. Haar grote doorbraak beleefde ze met Eeuwige roem, haar derde roman. Vijftien jaar na publicatie is deze roman over de uitzonderlijke levens van het wonderkind Babs en de topzangeres Julie nog altijd een ode aan de Nederlandse taal en de verbeelding. Het verhaal over de bijzondere vriendschap tussen de van huis weggelopen Babs en de door een wispelturige pleegmoeder opgevoede Julie laat nog altijd geen lezer onberoerd. In hun gezamenlijke ontdekkingstocht door de wereld weten Babs en Julie zich begeleid door een stoet van opvallende personages, onder wie de hond Eveline en het duo Ruben en Michael, de mannen met de grote plannen.

Prometheus
18 augustus 2007