Egolutie

Gewetensvol leven is de nieuwe trend. De verheerlijking van ego, bezit en geld en het nietsontziend faken en profiteren hebben hun tijd gehad. Bij gewetensvol leven hoort een andere praktijk: buurtfeesten, ruilapps en zelfmaaksites schieten uit de grond, creativiteit breekt door de oude consumptiementaliteit heen. Er gloort een verlangen naar schoonheid, stijl, zorgzaamheid, spaarzaamheid en reflectie.

Susanne Piët, auteur van het prijswinnende De emotiemarkt, beschrijft in dit boek een revolutionaire trendbreuk. De vraag `Hoe word je een goed mens? herijkt het maatschappelijk moreel besef en dwingt ons tot stellingname rond kwesties als zorg, ouderdom en genetische manipulatie. Maar Piët belooft een vrolijke omslag: volgens haar kun je ook genieten met geweten. Egolutie is een boek vol opmerkelijke inzichten voor marketeers, ondernemers en iedereen die geïnteresseerd is in wat de vloedlijn aan trends brengt.

Is Egolutie het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Egolutie