Eibertje kiest

Hoe maak je een gezonde keuze in de wirwar van producten in de supermarkt? Dat is niet zo eenvoudig. Ongemerkt bevat onze voeding veel suiker, vet of onduidelijke toevoegingen. Dikmakers dus en vooral erg ongezond! Om deze producten te vermijden, moet je onleesbare en onbegrijpelijke etiketten uitpluizen. Weet jij eigenlijk waar je op moet letten?

Eibertje weet dit precies! En daarom schreef zij hét boek dat de voedingsindustrie liever niet wil dat jij als consument leest. Met haar vakkundige kennis ontleedt Eibertje de samenstelling, voedingswaarde én ingrediënten van 500 supermarktproducten. Op overzichtelijke wijze laat ze je zien welke producten je juist wel en welke je beter niet kunt kiezen. Ze ontrafelt marketingtrucs, geeft handige tips en toont ons alle productinformatie die jij nodig hebt om een gezonde keuze te maken. Door slim te kiezen, kun je gemakkelijk duizenden calorieën per maand besparen.

Eibertje van Halteren (1985) studeerde Voeding en Diëtetiek in Amsterdam en is gespecialiseerd in de levensmiddelenindustrie. Eibertje houdt niet van diëten, maar wel van lekker en gezond eten.

Redactionele recensie

Recensies (2)

Meer recensies

Is Eibertje kiest het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Eibertje kiest