Elisabeths dochter

Elisabeths dochter

Gelezen 164 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 31 Favoriet 4 Recensies 5
Literatuur & Romans Lijsten 3 Spots 2   Topics 0
Architecte Katarina Elg heeft zich nooit in een relatie willen binden. Maar bij Jack, een getrouwde Amerikaan die tijdelijk in Zweden verblijft, voelt ze zich anders. Toch breekt ze ook met hem als ze in verwachting raakt.
Katarina roept de hulp in van haar moeder Elisabeth. Eigenlijk verwacht ze een afwijzende reactie, want de vrouwen onderhouden een ongemakkelijke relatie. Maar Elisabeth is juist blij met het nieuws en besluit zelfs bij Katarina in te trekken, zodat ze de zorg voor de baby kunnen delen.
Moeder en dochter groeien naar elkaar toe. Elisabeth legt voor het eerst uit waarom ze niet eerder is gescheiden van haar gewelddadige man. En Katarina beseft dat ze zelf altijd op de vlucht is geweest voor haar gevoelens.
'Elisabeths dochter' is een indringende roman over relaties, over slachtoffers en daders, en over de band tussen moeder en dochter.

I. Sassen
De Geus Pocket